11 Ağustos 2015 Salı

Motorlu Kaykay; WalkCar

26 yaşındaki Japon mühendis Kuniako Saito, Cocoa Motors ekibi ile portatif ulaşım aracı geliştirdiler. Bu motorlu kaykayın adını "WalkCar" koydular.

Araç Tokyo'nun bir yerden bir yere ulaşım sorununa çare için üretildi. Tokyo dünyanın en kalabalık şehirlerinden birisi. 35 milyonluk megapol bir şehir olan Tokyo aynı zamanda hayatın en pahalı şehiri olarak gösteriliyor. Walkcar ile birlikte Tokyo'da bir yerden bir yere gitmenin daha kolay olacağını söyleyen Kuniako herşeyin bu şartlar düşünülerek tasarlandığını söyledi.



Walkcar özellikleri

Hız: 10 km/h hıza ulaşabiliyor.
Şarj: Full şarj ile 12 km yol kat edebiliyor.
Taşıma Kapasitesi: 120 kg taşıma kapasitesi
Kullanım Alanları: Ev içinde ve sokakta kullanılabiliyor.
Hareket Kabiliyeti: Yalnızca üzerindeyken hareket ediyor. aniden durmak için walkcar ın üzerinden atlamak yeterli. Yön vermek için ayaklarımızı kullanıyoruz

Bu özelliklere sahip WalkCar'ın fiyatı nedir?
800 dolarlık fiyat etiketine sahip olan WalkCar şimdiden Segway'dan daha fazla ilgi çekmeyi başardı. Segway Bush üzerinden düştükten sonra popüler olsa da piyasaya sürüldükten sonra ilgiyi kaybetmişti.

Segway ; Walkcar 'dan daha fazla yol kat edip daha yüksek hızlara ulaşılabilir olsa da WalkCar şimdiden portatif görüntüsü ile dikkatleri üzerine çekmeyi başardı. Dünya pazarında daha fazla yer edineceği düşünülen Walkcar 15 inç laptop büyüklüğünde olup 2.7 kg ağırlığa sahip olduğu için çantada taşınabilme imkanı sunuyor.

16 yorum:

  1. istanbulda buna binsem daha 1 km yol gitmeden bir kamyon çiğner geçer beni :-)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle katılıyorum belki de bu yüzden bizim değil de japonların akıllarına geliyordur böyle fikirler :) Walkcar yapacağım ben diye Türkiye şartlarında birisi fikir ortaya atmış olsa aynı sizin söylediğiniz gibi bir tepki alırdı :D

      Sil
  2. Audrey güldürdün beni kuzumm yaa:)
    Bisiklete rakip olacak sanırım. Ülkemizde zaten ne kafalar ne de o meşhur yollar asla uygun değil:)

    YanıtlaSil
  3. Çok başarılı ama yürümek yine de candır :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle size katılıyorum ayrıca sırf yürümemek için Walkcar 800 dolarlık fiyat etiketi ile beni çokta cezbetmedi :)

      Sil
  4. Ben yürüyeyim en iyisi, çok güvenli gelmedi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle size katılıyorum ayrıca sırf yürümemek için Walkcar 800 dolarlık fiyat etiketi ile beni çokta cezbetmedi :)

      Sil
  5. Yazlik yerler icin ideal olabilir :)

    YanıtlaSil
  6. Yanıtlar
    1. Haberi ilk okuduğumda işte verdiğim ilk tepki :)

      Sil
  7. Yok ben yürüyeyim ne olur ne olmaz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuzu okuyunca walkcar'ın evde muhafaza ederken mutfakta patladığı ve allahtan kimse evde olmadığı için can kaybına yolaçmadığı yalnızca maddi hasara yol açtığı haberi aklıma geldi. Biz Türklerin bazen yeni icatlara mesafeli oluşumuz sanırım hayat kurtarıcı nitelikte :)

      Sil
  8. Arabanın içinde rahat bırakmıyorlar, bununla birlikte alıp götürürler bizi (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten yorumunuz ile çok güldürdünüz :) :) Demekki güzel ülkemde icatlardan önce kafaların değişmesi gerekiyor :)

      Sil