1 Haziran 2015 Pazartesi

Adsense gelirleri

Adsense en kazançlı reklam platformu olduğu söyleniyor doğru mudur?
Genel olarak en kazançlı reklam platformunun adsense olduğunu kabul etsem de ülkemize karşı Adsense'in tutumunu doğru bulmuyorum. Farklı ülkelerde gelirler daha yüksekken ülkemizdeki gelirler tık başına 10 kuruşun da altına inmektedir.

Gelirler reklam veren tarafından belirlense de Adsense'in ülkemize karşı uyguladığı farklı politikalarda bulunmaktadır. Örneğin "click silme" zaman zaman gelir sağlayan clicklerin silindiğini farketmişsinizdir. Kendi yaptığınız reklam tıklamalarının silinmesi tabiki doğaldır ama onun haricinde olan doğal clicklerinde silindiğini zamanla farkedeceksiniz.

Adsense'in çok kazandırmasının nedeni nedir?
Adsense'in çok kazandırmasının nedeni popüler olmasıdır. Adsense reklam verenler ile kazanıp yayıncılara reklam verenlerin belirlediği yüzdelerle yayıncısına kazandıran bir platformdur. Ne kadar fazla reklam veren olursa pazar büyüyeceği için otomatik olarak sizde çok kazanmış olacaksınız.

Adsense'de nasıl daha çok kazanırım?
Adsense'de çok kazanmak tamamen algı ile alakalıdır. Öncelikle adsense reklamı bulunan kişilerin sitesine girdiğinizde o reklamlara tıklayıp karşımızdakine kazandırmaktan kendimizi alı koymamalısınız. Eğer siz değişirseniz unutmayın herkes değişir. Değişime önce kendimizden başlarsak adsense işte o zaman çok kazandırmaya başlar. Bugün destek için siz tıklarsınız yarın ise bir başkası sizin reklamınıza size destek için tıklamaya başlar. Onlar kazanırsa unutmayın sizde kazanmaya başlarsınız.


Adsense'in rakibi var mı?
Tabiki. Yayıncı ve reklam veren platformunun bulunduğu herşey Adsense'in rakibidir. Hiç bir platform asla rakipsiz değildir. Buna Adsense'de dahil.

Adsense talebim reddediliyor
Adsense 2013 yılı ile taleplerinizi reddetse bile artık şeffaflık politikası uygulamaktadır. Adsense reklam platformuna kabul edilmediğinizi tarafınıza bildiren mail 'in içeriğine bakacak olursanız neden kabul edilmediğinizi net bir şekilde size açıklanmıştır. Reddedilme nedenlerinizi net bir şekilde okuyup anladıktan sonra eksiklerinizi gidermeden Adsense'e tekrar başvurmamanızı şiddetle öneririm. Adsense reddedilme nedenlerinizi düzeltmeden tekrar tekrar istek gönderirseniz sayfanız spamlanabilir buda bir daha Adsense'e başvuru yapamamanıza neden olabilir.

Adsense'e alternatif reklam platformu var mı?

Tabiki var.

Bumerang
Adsense'den sonra tavsiye ettiğim bir reklam platformudur. Eğer güzel bir tasarım ve içeriğe sahipseniz direkt olarak Altın üye olarak başlıyorsunuz. 1.00 TL ile başlayan reklam teklifleri zamanla 2.00 TL , 6.00 TL , 10.00 TL şeklinde katlanarak kazandırmaya devam etmektedir.

Bumerang haricinde de size tavsiye de bulunmak istemiyorum. Çünkü blog hayatım boyunca hemen hemen her türlü reklam platformunu denedim. Bunlar haricinde bana kazanç sağlayan tek reklam platformu da hepsiburada.com 'dur. Ama malesef reklam platformunu durdurma kararı aldılar.

Adcash,adnet,adlink vs vs vs birçok ad... ile başlayan reklam platformlarının hepsini denedim. Reklam ağacı da bunlara dahil. Hiçbirisinden tek kuruş dahi ödeme alamadım. Hatta bazıları o kadar komikti ki sitenin ilk ivme yakaladığı zamanlarda bana sağladıkları aylık kazançları 0.04 TL civarındaydı. O yüzden uğraşıp güzel zamanlarınızı harcamayınız.

Bumerang ile Adsense'den daha fazla kazanabilir miyiz?
Bumerang platin üyesi olduğunuzda Adsense'den kesinlikle daha iyi kazançlar sağlayabilirsiniz. Bende henüz platin üye olmadığım ve gerek duymadığım için size de kazanç hakkında net bir rakam söyleyemeyeceğim. Sizde yeni blogsanız ilk etapta Adsense değil Bumerang'a başvurmanızı öneririm.

44 yorum:

  1. çok faydalı bir yazı olmuş adsense den para kazansanız da almanız biraz uzun sürüyor çünkü sınır 200 tl bumerangta 50 tl o nedenle dediğiniz doğru bumerangtan daha kısa sürede daha fazla para kazanılıyor...
    Bir de ben blogunu ziyaret ettiğim her arkadaşımın en az bir reklamını tıklarım ama aynı şeyi pek gördüğümü söyleyemem...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet çok haklısınız 200 lira eşiğini aşana kadar zaten insanın hevesi kaçıyor. 200 lira toplayıp ödeme alacağım diye kendi reklamlarına aynı ip üzerinden tıklatan arkadaşlar da ödeme alamadan adsense tarafından zaten ban yiyorlar. Ondan sonra etrafta bir sürü " adsense ödemesi almama 1 lira kalmıştı ban yedim " diyen arkadaş oluyor. Emeğin heba olmadığı iptal edilmediği tek platform kesinlikle Bumerang . Teklifi yayınla yayın süresinin sonunda al paranı karışan yok iptal eden yok en güzeli Bumerang

      Kesinlikle arzu hanım bende ziyaret ettiğim her sitede her blogda emeğe saygı için reklamı varsa mutlaka tıklıyorum. Sonuçta bana zararı yok . Karşımdakine yararı olan birşey. Umarım bu yazı ile de o algıyı biraz olsun değiştirebilmişimdir. İlginiz için teşekkür ederim

      Sil
  2. Bencede bumerang daha kazançlı adsense reklamlarının ücretleri çok çok az.faydalı bir yazı olmuş teşekkürlerr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle katılıyorum . Adsense ile kuruşlarla kazanırken Bumerang'da direkt lira bazında kazanmaya başlıyorsunuz. İlginiz için teşekkür ederim

      Sil
  3. Bilgilendirme için teşekkürler


    http://microsoftteknolojileri.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  4. faydalı bir yazı olmuş sağolun

    YanıtlaSil
  5. Adense çok ağır işliyor çok uzun zaman oldu benim kaydım ama hala belirlenen limite ulaşmadım ama bumeran gerçekten çok iyi gerçi bir yıla yaklaşacak neredeyse reklam gelmedi ama yine de çok çok memnun kaldığımı söyleyebilirim. Platin üyeyim ama son zamanlar da daha çok tanıtım yapanlara ağırlık verdiklerini görüyorum her ne kadar içerikle alakalı deseler de izlediğim kadarıyla bu biraz lafta kalıyor.
    yine de Bumerangı beğeniyorum .teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bumerang gelir potansiyeli olarak baktığımızda Adsense'in çok çok altındadır. Zaten arkalarında olan markalara bakınca da bu uçurum kolayca anlaşılacaktır. Sonuçta bizim Hürriyet'imizin Amerika'nın Google firması ile yarışması pek mümkün değildir. Bizlerinde günde 10.000 ziyaretçi trafiği olmadığı için bizim için en avantajlısı pek tabiki Bumerang'dır.

      Kesinlikle size katılıyorum Bumerang'da bazen oluyor ki 1 yıl bile reklam gelmeyebiliyor. Ben Altın üye olmama rağmen reklam gelirlerinden şuanlık memnunum 50 lira hemen biriksin de çekeyim gibi bir düşüncem olmadığı için havuz gibi biriktiriyorum orada . bin liraları bulduğunda belki de bana ilaç olacaktır.

      ilginiz için teşekkür ederim Hatice hanım

      Sil
  6. Cok tesekkürler, güzel aciklayici bir yazi olmus

    YanıtlaSil
  7. adsense reddediyor beni sebebi hatırlamadım şimdi de bumerang iyi bence..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayfanızı inceledim tahminimce ana sayfanızın karışık yapısından dolayı Adsense sizi reddetmiş olabilir. Daha kısa bir ana sayfa ile tekrar başvurursanız kabul edilme ihtimalinizin yüksek olacağını düşünüyorum. Adsense her zaman sadelikten yanadır.

      Sil
  8. Faydalı bir yazı olmuş adsense başvurusu yapmadım bile, bumerang'da platin üyeyim ve gayet memnunum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlginiz ve değerli yorumunuz için çok çok teşekkür ederim. Sayfanızı inceledim. Başvuru yapmanız halinde Adsense sizi platformuna kesinlikle kabul edecektir. Adsense için ideal bir Ana Sayfaya sahipsiniz.

      Sil
  9. Çok faydalı bir yazı olmuş, ben de bumerang üyesiyim, önceleri pek ilgilenmemiştim ama son bir iki reklamda yayınladım acemilikten hatalı yayın yapmışım kabul olmadı. Şimdi de hiç teklif almıyorum. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok geçmiş olsun evet Bumerang bu konularda oldukça katı kurallara sahip. Reklam yayınlarınızı kaçırdığınızda kesinlikle affetmiyorlar. Kaçırdıktan sonra uzun bir süre reklam almamanız gayet doğal umarım sonraki günlerde reklamlarınız gelmeye başlayacaktır. Reklam yayınlarında daha hassas davranırsanız umarım sizde kazanmaya inşallahta çok kazanmaya başlarsınız. İlginiz için çok teşekkür ederim

      Sil
  10. çok faydalı bir yazı, elinize sağlık

    YanıtlaSil
  11. Güzel bir konuya deginmişsiniz

    YanıtlaSil
  12. Güzel bir paylaşım olmuş,teşekkürler.

    YanıtlaSil
  13. Yazı için , bilgilerinizi paylaştığınız için çok teşekkür ederim. Başından sonuna kadar okudum. Adsense başvurum kabul edilmedi bir daha başvurmadım.Belki ilerde olabilir. Bumerang tan gelen reklamları da yayınlamadığım için her halde uzun süre bir daha göndermezler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba;

      Evet malesef öyle Bumerang gönderdiği reklamları yayınlamayan kullanıcılara karşı sert bir tutum sergileyerek aylarca reklam göndermiyor.

      Sil
  14. Detaylı acıklamalarınız için çok teşekkürler..

    YanıtlaSil
  15. adsense sürekli sorun yaşıyorum. Açıklayıcı bir paylaşım olmuş.

    YanıtlaSil
  16. teşekkürler iyi bir paylaşım.
    bumerang candır:))
    sevgiler

    YanıtlaSil
  17. Ben ilk bloğumu açtığım zaman bu konuyu birazcık araştırmıştım sonra zor gelmişti açıkcası....Bloğumu kazansın kazanmasın seviyorum ben..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba;

      Kesinlikle en doğru olan tutumu sergiliyorsunuz. Blogumuza karşı sadece kar amacı güdülen kuruluş muamelesi yaparsak neler olacağına dair yazıma aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz.

      http://seciciyazar.blogspot.com.tr/2015/02/blog-yazarlar-ne-istiyor-temel-yanlslk.html

      Sil
  18. Bence de bumerang..Paylaşımın için teşekkürler.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  19. paylaşım için teşekkürler

    YanıtlaSil
  20. herkesin işine yarayacak bilgiler...Teşekkürler...

    YanıtlaSil
  21. Adsense başvurum kabul edilmemişti,öne sürülen sebepleri de anlayamadım. Üzgünüm tabi ister istemez. Açıklayıcı bilgileriniz için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba;

      Aslında Adsense 'in istekleri bellidir. Özgün bir siteye sahip ol. Başka yazılardan etkilenip bile sonucunun aynı olduğu yazılar yazma dese de bunların yanında da diyor ki ; çok okunan popüler bir site ol. Tabiki bu istekler 15 - 20 günde olacak istekler olmadığı için bizlerde sabırsız insanlar olduğumuz için her 2 yazıda bir adsense başvurusu yapıyoruz...Gerekli düzenlemelerin yapılmadığını gören adsense 'de sizin spam başvurular yaptığınızı düşünecek adresinizi Spam kategorisine alıp süresiz engelliyor.

      Sil
  22. Çok faydalı bir rehber yazı olmuş. Teşekkürler

    YanıtlaSil
  23. Cok aydinlatici bi yazi oldu cok tesekkurler ::)

    YanıtlaSil
  24. 2015 de yorum yazmışım o günden bugüne ne değişti:)))
    Adsense limitim dolunca hemen paramı hesabıma yatırdılar:)
    Bumerangdan çok memnun olduğumu yazmışım o gün ki kadar değil o zaman dan bu yana belki tek reklam yayını geldi önemli geldi yayınlama şeklini değiştirmişler önceleri toplam süre bir hafta idi şimdi bir aydan fazla olmuş o süre zarfın da görünür de olmak durumun da ve tıklattırmak için uğraşılıyor sayfaların güncellenmesi sıkıntı yaratıyor oldukça uzun bir zaman dilimi bence keşke o günkü kadar memnuniyetim devam etseydi 3-4 kez mail attım neden düzenli olarak reklam gelirken birden kesildi diye asla açık bir cevap yok yayın içeriğinizle ilgili reklamlar olacaktır gibi kısa bir cümle cevap ne yazarsam yazayım aynı matbu cevap geliyordu hatta bu matbu cevaplar yerine düzgün bir açıklama bekliyorum diye yazdığım da bile aynı cevap gelmişti:)))))) blog içerikleriyle de hiç alakası yok yayınlanan reklamların ben blog sayfamdan bumerang rozetlerini kaldırdım hala üyesiyim şimdilik böyle kalsın bakalım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bumerang Türk reklam ortalıkları arasında gayet başarılı bir konumda bulununuyor diyebilsekte ne yazık ki sektörde yalnızca Türk şirketleri bulunmamakta ve Amerika'nın Google Adsense reklam ortaklığının yanına dahi yanaşamamaktadır. Tabiki Hürriyet ile Google şirketlerini mukayese etmek her ne kadar imkansız olsa da dediğiniz gibi 3 lira 5 lira için kullanıcılarını memnun edememekteler. Reklam ortakları olmadığında aslında aldıkları reklamların hiçbir anlamı olmadığını görmeliler. Sonuçta bizler yayınladığımızda para kazansakta aslında onlarda 'biz' yayınladığımız için, daha doğrusu yayınlayacak ortaklar bulabildikleri için para kazanmaktadırlar. Bunun bilincine varıp küçük hesaplardan kurtulmadıkça ne yazık ki uzun vadede bizler elin Adsense'ine mahkum kalacağız gibi görünüyor. Uzun soluklu yorumunuz ve 2 yıl öncesi ile bugünkü görüşlerinizin ne kadar değiştiğini bizlerle paylaştığınız için teşekkür ederim. :)

      Sil
  25. Blogger dünyasına yeni katılan bir blog yazarı olarak makalenizi faydalı buldum. Tebrik ederim

    YanıtlaSil