9 Ocak 2014 Perşembe

Blog'a Okuyucu Çekmenin Püf Noktaları

Merhaba arkadaşlar eğer beni takip ediyorsanız bu da neyin nesi daha dün başladın bugün akıl mı vereceksin ne zannediyorsun sen kendini gibi sert ithamlarda bulunabilirsiniz hepsini de saygı ile karşılarım. Benim blog yazarlığına ilk adımlarım 2007 yılına dayanıyor. Bu yüzden birkaç öneride bulunmak sanırım az da olsa hakkımdır.

Öncelikle blog'a okuyucu çekmekle anlık ziyaretçi çekmek arasında dağlar kadar fark vardır. Okuyucu çektiğimiz zaman okurumuz günde 1 kere bile olsa blog'umuzu merak eder ve bakalım neler paylaşmış diyerek sayfamızı ziyaret eder. Anlık ziyaretçi ise bir kereliğe mahsus olarak denk gelmiştir blogumuza ama isteyerek ama istemeyerek ziyaret etmiştir. Bizim için önemli olan Ziyaretçi değil okuyucu kitlesini yakalamaktır.

Okuyucularımıza nasıl davranmalıyız?
Yine bir örnek ile başlamak istiyorum. Daha önceden blogumuzu bir evlada benzetmiştim ve yazımı o şekilde devam ettirmiştim. Şimdi ise blogger'ı bir dünyaya benzetelim. Kendi blog'umuz ise bu dünyada evimiz olsun. Evimize misafir geldiğinde nasıl ona ikramlarda bulunur hoş sohbetler ediyorsak blog okurlarımızda aynısını bizden bekler. Onlara ikram olarak yazılarımızı sunarız. İkramlar ne kadar hoş olursa ziyaretin de kalitesi o derece yüksek olur. Gelen misafir bir daha gelmek ister.

Birde tam tersini düşünelim. Gelen misafire hoşuna gidecek ikramlarda bulunmazsak veya ilgilenmezsek o misafirde kısa süre oturup nasıl kalkacaksa blog okuyucumuzda o şekilde blog'umuzu kısa süreli ziyaretten sonra terk eder ve bir daha da bizi okumak istemez.

Beni önemseyip yazımı sonuna kadar okuduğunuz için teşekkür ederim. Öneri ve görüşleriniz için lütfen seciciyazar@gmail.com adresine ulaşınız.

0 yorum to “Blog'a Okuyucu Çekmenin Püf Noktaları”

Yorum Gönder